تفاوت صف‌‌های ایرانی‌ها با ژاپنی‌ها

گروه فرهنگی و هنری: اگر مردم ایران حاضرند برای خرید شیر یارانه‌ای آفتاب نزده در مقابل بقالی محل صف بکشند،‌ ژاپنی‌ها برای خرید کتاب این کار را می‌کنند و کار به جایی می‌رسد که برای خرید یک کتاب، کتاب‌فروشی‌های ژاپنی یک هفته بدون تعطیلی کار می‌کنند و یک میلیون نسخه از یک کتاب تنها در ژاپن به فروش می‌رسد.
تفاوت صف‌‌های ایرانی‌ها با ژاپنی‌ها

ادامه نوشته

نشر نمونه سوالات كامپيوتر و حسابداری - تکمیل اظهانامه مالیاتی موسسات حقوقی

161- کدامیک از روشهای زیر در مورد شناسایی روشهای محاسبه مطالبات مشکوک الوصول مناسب است؟

الف) روش برآورد مطالبات مشکوک الوصول برمبنای درصدی از فروش

ب) روش برآورد مطالبات مشکوک الوصول به روش حذف مستقیم

ج) روش برآورد مطالبات مشکوک الوصول برمبنای درصدی از مانده حسابهای دریافتنی

د) هرسه مورد

162- حساب اندوخته مطالبات مشکوک الوصول جزء کدام حسابها و چه ماهیتی دارد؟

الف) حساب بدهکاران و ماهیت بدهکار دارد

ب) حساب دارایی و ماهیت بستانکار دارد

ج) حساب بستانکاران و ماهیت بستانکار دارد 

د) حساب دریافتنی و ماهیت بدهکار دارد

ادامه نوشته

دانشجویان حسابداری با این آزمون ساده خودتان را مهک بزنید!!!!!

                                       


                                                 آزمون حسابداری مقدماتی

آشنايي با مباحث مالي و محاسباتي

دوستان منبع اين لينك وبسايت شناسنامه مي باشد


            

                    http://shenasname.ir/images/M_images/ax/rakhshandehroo.pdf

كار و سرمايه فكري، لازمه توليد حسابداري اسلامي ايراني

                    كار و سرمايه فكري، لازمه توليد حسابداري اسلامي ايراني

 

نويسند‌گان:

[ محمدرضا اولا ] - دانشجوي دكتري حسابداري علوم و تحقيقات و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد
[ ابوالقاسم صديقيان ] - كارشناس ارشد حسابداري دانشگاه آزاد اسلامي يزد و مدرس دانشكده فني پسرانه ميبد
[ مسعود آرامش شوركي ] - دانشجوي كارشناسي ارشدحسابداري دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد، مدرس دانشگاه علمي كاربردي:

خلاصه مقاله:

سيستم عمليات حسابداري و حسابرسي متاثر از محيطي است كه در آن اين عمليات انجام مي گيرد. هرمحيط و كشور داراي تاريخ، فرهنگ و سيستم هاي سياسي و اقتصادي خاص خود و متفاوت با سايركشورها مي باشد. يكي از گروههاي فرهنگي بزرگ، فرهنگ مسلمانان مي باشد.اين فرهنگ نه تنها بر شيوه كسب و كار، بلكه بر روشها يا رويه هاي حسابداري هم تاثير مي گذارد. لذا لازم است تا با در نظر گرفتن عوامل فوق، تئوري جديدي در زمينه حسابداري و حسابرسي به دنيا عرضهشود. انجام اين امر در جامعه ايران اسلامي در گروه شناخت واقعيتهاي جامعه از يك سو و شناخت اسلام به عنوان متقن ترين آموزه هاي وحياني و اساسي ترين مولفه فرهنگ ايراني از سوي ديگر است. توجه به اين حقيقت راهبردي، در سخنان امام راحل و رهبر فقيد انقلاب اسلامي بارها و بارها شنيده شده است و اگر سري به وصيت نامه امام خميني(ره) بزنيم، پر است از اين سفارش و شايد كمتر كلام و نوشتاري از رهبر معظم انقلاب، آيت اله خامنه اي نيز وجود داشته باشد كه در اين باره حرفي به ميان نيامدهباشد. بدين منظور پس از بيان مقدمه اي كوتاه، رويكرد حاكم بر رشته حسابداري و تفاوتهاي موجود بين ديدگاه اسلامي با غرب در مورد مسائل اقتصادي بر شمرده مي شود و در ادامه به تعريف حسابداري اسلاميپرداخته مي شود. اصول اخلاقي حسابداري از بخشهاي ديگر اين مقاله است كه پس از لزوم تغيير اصول حسابداري و انطباق آن با مباني اسلامي و روشهاي ارائه تئوري حسابداري ارائه مي گردد. در پايان ويژگيهاي حسابداران وحسابرسان از ديدگاه اسلام تشريح گردد


كلمات كليدي:

حسابداري، قوانين اسلامي، حرفه ، اخلاق حرفه اي


متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.

[ لينک دايمي به اين صفحه: http://www.civilica.com/Paper-RCNAAA01-RCNAAA01_088.html ]

4. فرايند اس تقرار بودجه ريزي عملياتي و حسابداري تعهدي در شهرداري ها

عنوان مقاله: فرايند اس تقرار بودجه ريزي عملياتي و حسابداري تعهدي در شهرداري ها
سرفصل مربوط:
سال انتشار: 1387
نوع ارايه:
محل انتشار: [ دومين كنفرانس بين المللي بودجه ريزي عملياتي ]
زبان مقاله: فارسي حجم فايل: 739.75 كيلوبايت

 

فرايند اس تقرار بودجه ريزي عملياتي و حسابداري تعهدي در شهرداري ها  Fulltext 

نويسنده:

[ سيدحسينعلي ابريشم ] -

خلاصه مقاله:

بدون شك، دولتها در قبال شهروندان در مورد تحصيل و مصرف منابع مالي، مسئوليت پاسخگوئي دارند. مفهوم مسئوليت پاسخگوئي با تأكيد بر حقوق شهروندان مقرر مي دارد كه دولتهاي منتخب مردم در مورد افزايش منابع مالي كه از طريق وضع ماليات و عوارض ويا استقراض صورت مي گيرد، دلايل قانع كننده و منطقي به شهروندان و يا نمايندگان قانوني ايشان ارائه نمايند. از سوي ديگر در مورد مصرف منابع مالي و نتايج عملياتي كه منابع مالي براي آن مصرف گرديده است نيز مسئوليت پاسخگوئي عمومي دارن د. با توجه به اهميتي كه تعيين ميزان درآمدها و هزينه اي واقعي يك دوره مالي در اداي مسئوليت پاسخگوئي دولتها و ارزيابي اين مسئوليت توسط شهروندان و نمايندگان قانوني آنها دارد، لذا روشهاي شناسائي و اندازه گيري درآمدها و هزينه هاي دولتها نيز از اهميت قابل ملاحظه اي برخوردار خواهد بود. به همين جهت مباني نظري حسابداري و گزارشگري مالي دولتي در دو دهه آخر قرن بيستم، بر استفاده از مبناي تعهدي در حسابداري و گزارشگري مالي دولتها و واحدهاي تابعه آنها تأكيد داشته و نظامهاي حسابداري اغلب دولتهاي كشورهاي توسعه يافته برمبناي تعهدي طراحي و به مورد اجراء گذاشته شده است. با توجه به مطالب پيش گفته، مبناي حسابداري تعهدي قادر است درآمدهاي تحقق يافته و هزينه هاي انجام شده يك دوره مالي را گزارش نمايد. گزارش درآمدهاي 230 تحقق يافته و هزينه هاي انجام شده يك دوره مالي در ارتقاء سطح مسئوليت پاسخگوئي نقش در خور ملاحظه اي داشته و شهروندان را در جريان حقايق و عملياتي كه دولتها در يك دوره مالي انجام ميدهند قرار ميدهد. استفاده از مبناي تعهدي در حسابداري و گزارشگري مالي دولتي موجب مي شود تا شهروندان با دريافت اطلاعا ت شفاف در مورد درآمدها و هزينه هاي يك دوره مالي، ارزيابي خود را از كفايت يا عدم كفايت در آمدهاي يك دوره مالي براي تأمين هزينه خدمات ارائه شده توسط دولت در همان دوره مالي ارتقاء بخشند. ارائه اطلاعات دقيق درآمدها و هزينه هاي شهردار يها در گزارشهاي مالي و مقايسه ارقام واقعي درآمدها و هزينه ها با ارقام پيش بيني شده در بودجه سالانه، تصوير شفافي از عملكرد آنها جهت قضاوت آگاهانه واحدهاي نظار تكننده ب يطرف و مستقل و نمايندگان قانوني شهروندان در شوراي اسلامي شهر و ساير استفاده كنندگان اطلاعات مالي، ارائه نموده و ارزيابي ايشان را دقيق تر مي نمايد. مقاله حاضر حاصل مطالعات ميداني است كه محقق به منظور تغيير مبناي نقدي حسابداري به مبناي تعهدي در شهردار يها انجام داده است. شايان ذكر است پيش از اين، مطالعاتي در قالب پايان نامه كارشناسي ارشد در خصوص استقرار بودجه ريزي عملياتي در شهرداري ها توسط محقق انجام گرفته است .


كلمات كليدي:

بودجه ريزي، هزينه يابي، مبناي تعهدي، فعاليت


 

[ لينک دايمي به اين صفحه: http://www.civilica.com/Paper-IPBBC02-IPBBC02_019.html ]


 

 

فناوري اطلاعات و نقش آن در حرفه حسابداري

نويسنده:

[ محمد ذبيح منش ] - دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد،ايران

خلاصه مقاله:

امروزه دنياي كسب و كار به سرعتدرحال تغيير است سرمايه گذاريهاي فراوان و گامهاي سريع تغييرات درفناوري اطلاعات دلايلي است براي جهاني شدن سازمان ها با شيوه ها و به نسبت هاي مخلتف براساس فرصت ها و تنگناهاي پيش رو به طيف گسترده اي از فناوري هاي اطلاعات واكنش نشان ميدهندن هدف اين مقاله تمركز برتاثير فناوري اطلاعات مرتب طبا تغييرات سازماني برعملكرد حسابداري مديريت است و همچنين كمك به دانش درمورد اين كه تا چه حد گستردگي فناوري اطلاعات مي تواند برتوانمندسازي حرفه و وظايف حسابداري تاثير گذار باشد ارتباط بين فناوري اطلاعات و شيوه هاي حسابداري از لحاظ كيفي مورد بررسي و همچنين تاثير فناوري اطلاعات روي حرفه و وظايف حسابداران مورد سنجش قرار ميگيرد.


كلمات كليدي:

سيستم هاي اطلاعاتي حسابداري - فناوري اطلاعات - سيستم هاي اطلاعاتي مديريت - اسناد و مدارك مالي


[ لينک دايمي به اين صفحه: http://www.civilica.com/Paper-RCIIA01-RCIIA01_026.html ]

فناوري اطلاعات و جايگاه آن در حسابداري،حسابرسي و اقتصاد

فناوري اطلاعات و جايگاه آن در حسابداري،حسابرسي و اقتصاد
سرفصل مربوط:
سال انتشار: 1391
نوع ارايه: پوستر
محل انتشار: [ همايش منطقه اي مباحث نوين در حسابداري ]
زبان مقاله: فارسي حجم فايل: 228.49 كيلوبايت

نمايش خلاصه مقاله
فناوري اطلاعات و جايگاه آن در حسابداري،حسابرسي و اقتصاد Fulltext

نويسند‌گان:
[ محمود معين الدين ] - دكتراي حسابداري،استاديار و عضو هيات علمي گروه حسابداري دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد،يزد،ايران
[ ابوالقاسم صديقيان ] - دانشجوي كارشناس ارشد حسابداري دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد،ايران
[ محمد مير محمدي صدر آبادي ] - دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد،ايران

خلاصه مقاله:
فناوري و ابزارهاي الكترونيك و رايانه اي دردهه گذشته پديده انفجار اطلاعات را موجب شده اند و بطورحتم تاثير مهمي را جهت گيري جوامع و اطلاعات مورد نياز آنها خواهند گذاشت دراين مقاله با اشاره به سيرمراحل تكامل فناوري اطلاعات و بيان برخي از ويژگيهاي منحصربفرد اين پديده كه با انعطاف پذيري قابل توجه موجب تحول تاثير درحوزه حسابداري حسابرسي و اقتصاد گرديده عملكرد مالي و موضوع حسابداري شركت ها كه دررشد و توسعه اقتصادي نقش موثر و كليدي برخوردارند با رويكردفناوري محور تبيين و جهت تشريح موضوع به دو نمونه از فناوري هاي نوين اطلاعاتي اشاره شدها ست آنچه به نظر مهم و مطرح گرديده موضوع جايگاه اين فناوري دربازارهاي اقتصادي و سرمايه ايران است كه نوپابودن اين صنعت و پتانسيل بسياربالاي متخصصان و سازمان ها و موسسات بزرگ ا قتصادي كشور زمينه هاي مناسبي را براي پيشرفت رشد و توسعه زيرساخت هاي آن فراهم نموده اند البته برخي موانع و مشكلات توسعه اين سيستم ها اطلاعاتي غيرقابل اغماض است كه مورد تجزيه و تحليل قرارگرفته است.

كلمات كليدي:
فناوري اطلاعات ، سيستم كار از راه دور، حسابداري و حسابرسي - بازارهاي اقتصادي


 

[ لينک دايمي به اين صفحه: http://www.civilica.com/Paper-RCIIA01-RCIIA01_024.html ]

عکس:خطای چشم یا خطای مغز؟یک تصویر جالب!

عکس:خطای چشم یا خطای مغز؟یک تصویر جالب!

خطای چشم یا خطای مغز؟یک تصویر جالب! چند ثانیه به نقطه سیاه وسط عکس نگاه کنید. بعد از چند ثانیه عکس سیاه و سفیدی ظاهر میشود ولی شما این عکس را رنگی میبینید. مدنظر داشته باشید که،اگه پس از لود شدن عکس،زاویه دیدتون رو تغییر بدین رنگش میپره!!!.جالبه به امتحانش میارزه


عکس:خطای چشم یا خطای مغز؟یک تصویر جالب!

الاغ و امید

کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.

پس برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.

مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد.

روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد …

نتیجه اخلاقی : مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود!

پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب!

پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب!

ابتدا یك ماشین حساب آماده كنید تا با هم پیش رویم.ماشین حساب موبایل هم می شود.

۱.هفت رقم شماره ی تلفن خود را در نظربگیرید.

۲.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشین حساب كنید.یعنی اگر تلفن شما ۱۲۳۴۵۶۷ باشد ۱۲۳ را در ماشین حساب وارد كنید.

۳.حالا این سه رقم را در ۸۰ ضرب كنید و حاصل را با ۱ جمع كنید.

۴.عدد به دست آمده را در ۲۵۰ ضرب كنید.

۵.حالا چهار رقم پایانی تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع كنید. یك بار دیگر چهار رقم پایانی شماره ی خود را با آن جمع كنید.

۶.عدد ۲۵۰ را از حاصل به دست آمده كم كنید.

۷.حالا حاصل را تقسیم بر ۲ كنید.

حالا این شماره برای شما آشنا نیست؟


برچسب‌ها: پیدا کردن شماره تلفن خود با ماشین حساب

نمونه سوالات تستی مدیریت مالی ۲- بخش اول

۱- بيشترين وقت ميزان مالي صرف:

الف) مديريت داراييها جاري مي شود          ب) مديريت ماشين آلات و تجهيزات مي شود

ج) ارزيابي ريسک و بازده مي شود             د) کاهش هزينه ها مي شود

 

2- منحني هزينه سفارش در الگوي مقدار اقتصادي سفارش (EOQ)  برابر است با:

الف) منحني صعودي                            ب) منحني نزولي  

   ج) خط مستقيم نزولي                       د) خط ثابت

 

3- متوسط دوره پرداخت برابر است با:

الف) ميزان خريد نسيه/حسابهاي پرداختني    ب) حسابهاي پرداختني روزانه/خريد نسيه

ج) خريد کل روزانه/حسابهاي پرداختني           د) خريد نسيه روزانه/حسابهاي پرداختني

 

4- کداميک ا زموارد زير از منابع اصلي تامين مالي کوتاه مدت نيست:

الف) فاکتورينگ                                       ب) اعتبار تجاري          

   ج) وامهاي فصلي                                  د) سود انباشته

 

5- سرمايه در گردش برابر است با:

الف) داراييهاي جاري             ج) داراييهاي جاري خريداري شده از محل منابع بلند مدت

 د) ب و ج                         ب) خالص ذاراييهاي جاري و منابع تامين مالي کوتاه مدت

 

 

6- چنانچه از اصل تطابق در بلندمدت تبعيت شود آنگاه:

الف)ريسک و هزينه سرمايه افزايش خواهد يافت         ب)ريسک و هزينه سرمايه کاهش خواهد يافت

ج) ريسک و هزينه سرمايه تغييري نمي کند      د) داراييهاي ثابت کاهش خواهد يافت

 

7- کداميک از منابع زير شامل بازار پول نمي شود:

الف) حسابهاي ديداري                ب) اسناد خزانه دولتي

  ج) فروش اسناد تجاري               د) وامهاي بين بانکي

 

8- در کداميک از انواع اجاره مالکيت دارايي توسط اجاره دهنده انتقال نمي يابد؟

الف) اجاره مالي                       ب) اجاره با اهرم مالي        

  ج) فروش و اجاره                     د) اجاره با خدمات کامل

ادامه نوشته

نظام تولید بهنگام

سیستم تولید به موقع ( Just In Time ) یکی از پیشرفته ترین سیستمهای برنامه ریزی است که در صدر هرم سیستمهای نوین برنامه ریزی و کنترل تولید قرار گرفته است .

امروزه به لحاظ محدودیتهای اقتصادی و توسعه و پیچیدگی بازارها ، استفاده بهینه از منابع در دسترس و شناخت و پاسخگویی به موقع به خواسته های مشتری در بخش های مختلف بازار به امری اجتناب ناپذیر تبدیل گردیده و سازمانها را بر آن داشته تا با حذف ساختارها و روشهای کار سنتی ، سهم خود را در بازار حفظ نمایند . سیستم تولید به موقع که نخستین بار توسط تانیچی اونو در شرکت تویوتا به کار گرفته شد یکی از همین سیستمها است که به سرعت مورد توجه سایر شرکتهای ژاپنی قرار گرفت و با توجه به یکسان بودن فرهنگ خاص مورد نیاز این سیستم در اکثر شرکتهای ژاپنی اجرا گردیده و توسعه یافت . اما با گذشت حدود سه دهه از معرفی این نظام و علیرغم تلاشی که اکثر سازمانهای غیر ژاپنی در جهت بکارگیری اصول این نظام صرف کردند ، به دلایلی که درباره ی ایران هم صادق است ، یعنی برداشت و تعاریف پراکنده اصول و نظریات این سیستم ، توسعه و اشاعه آن از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار نبوده و اکثر افراد آنرا تنها برنامه ای برای کنترل موجودی تلقی می نمایند .در حالی که حذف موجودی اضافی انبارها تنها یکی از اصول مورد اشاره و توجه این نظام می باشد .

ادامه نوشته

تولید چابک

در این مقاله سعی بر آن است تا اهمیت چابکی سازمانها به ویژه سازمانها ی تولیدی ، تاثیر آن بر وضعیت رقابتی سازمان، آمادگی سازمان برای رویارویی با هر نوع تغییر ، کاهش هزینه های سازمانی ، جلب رضایت مشتری و ... مورد بررسی قرار گیرند . در این راستا ویژگیها و اصول کلیدی یک سازمان تولیدی چابک که آن را از دیگر سیستم‌های تولیدی جدا می کند ، ابعاد تولید چابک که یک سازمان تولیدی برای حرکت به سوی چابکی باید روی آن تمرکز کند ، معرفی ابزارهای مورد نیاز برای تحقق چابکی و سپس مرور نتایج چابک شدن سازمان و ارائه برآوردهایی در این زمینه ، اهمیت موضوع و جایگاه آن در تولید محصول یا ارائه خدمت روشن شده است .
ادامه نوشته

انیشتین در سر سفره هفت سین دکتر حسابی

انیشتین در سر سفره هفت سین دکتر حسابی


در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و آن ها را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارت های دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گل ها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت:
" برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین بیست دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم هفت سین سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم.. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن ده هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."
آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت:   " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن ده هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درخت ها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."

انسان‌هـای خـارق‌العـاده


این تقدیر است که عده‌ای انسان‌ها از بعضی نعمت‌های خداوند برخوردار نباشند، انسان‌هایی که یا مادرزاد و یا اینکه پس از یک سانحه اعضای بدن خود را از دست می‌دهند، دست، پا، چشم، گوش و... و آنان ممکن است روحیه‌شان چندان ضعیف شود که خیلی زود دارفانی را وداع بگویند و یا سال‌های عمر خود را بدون روحیه و امید زندگی کنند و در ناامیدی به سر ببرند، اما در همین بین هستند، افرادی که روحیه از دست رفته خود را باز می‌یابند و به هیچ عنوان افسوس عضو نداشته بدن خود را نمی‌خورند و سعی می‌کنند با تلاش و کوشش، طوری زندگی کنند که جامعه، نقص فیزیکی آنان را احساس نکنند، درست مثل زندگی افرادی که در ذیل تصویر و بیوگرافی آنان را خواهید دید و خواند، انسان‌هایی که توانستند، فعل خواستن و امید و اعتماد به نفس را به خوبی صرف کنند.

به ادامه مطلب بروید...

ادامه نوشته

آداب مصاحبه شغلی

آداب مصاحبه شغلی

بـعد از ارسال رزومه تان، برای مصاحبه دعوت شده اید. این اولـیــن قدم به سمت شغل مورد نظرتان است. رزومه شما هـویتـــتان را اعـلام می کند، اما رفتار های شما، چه خوب چه بد،میتواند تاکیدی بر آنها باشد. حال نوبت آن است که مهارت هایتان را نشان دهید

● آداب

آداب چیزی بیـش از مجـمـوعـه ای از رفــتار های مناسب و خـوب نـیـست. در واقـــع زبانی است که توسط آن احترام و تـوجه خــود را بدیگران بیان میکنیم. در این مقاله، "دیگران" مـنـظور مــصاحبه کننده ها هستند، که در حالت معمول نه کمـتر و نه بیشتر از افراد دیگر در زندگی شما تاثیر دارند، تا زمانی که نوبت مصاحبه خود شما نیز برسد و آنوقت نظر آنها از همه کس مهمتر خواهد شد.

بنابراین، روز مصاحبه شما روزی نیست که بخواهید نا مرتب باشید و با بی احترامی و بی توجهی رفتار کنید. این اتیکت ها را رعایت کنید و موفق خواهید شد.

به ادامه مطلب بروید...

ادامه نوشته

استفاده از پتانسیل های بازار پول برای رونق بازار سرمایه

بحران حاکم بر بورس ایران را اگر چه میتوان به عنوان یکی از معلول های بحران جهانی تلقی نمود اما شاید بخشی دیگر از آن متاثر از عدم زمانسنجی سیاستهای کلان اقتصادی بدانیم که شاید خصوصی سازی و خروج نقدینگی در دوره بحران از جمله بارزترین آن باشد .
در حالی که بسیاری از کشورهای جهان برای حفظ موقعیت بازار های سرمایه خود اقدام به تزریق پول های تازه نمودند در بازار های سرمایه ایران نه تنها این حرکت صورت نپذیرفته بلکه شاهد خروج وجوه قابل توجهی از بازار در قالب فرآیند خصوصی سازی بوده ایم که در این بین برخی از شرکتها که مبتلا به عدم شفافیت مالی بوده اند در کنار خروج وجوهات در گردش سرمایه گذاران موجبات خروج اعتماد را از بازار سرمایه فراهم گردانیده اند
اما انچه که مسلم است برای این وضعیت باید چاره اندیشید بدون انکه انگشت تقصیر را به سویی بگردانیم . گرچه این فعل نیز باید در جای خود مورد ارزیابی قرار گیرد تا در آینده مکرر به آن مبتلا نشویم .
در ماههایی که گذشت شاهد بودیم که انتشار اوراق مشارکت با نرخهایی که به وضوح پایینتر از نرخ تورم ، مورد استقبال پولهای سرگردان قرار گرفت عملی که شاید در حالت طبیعی اقتصاد نباید انتظار موفقیت انرا میداشتیم اما شاهد بودیم که بازار پول از این حرکت استقبال نمود که شاید عمده ترین دلیل آن عدم رونق سایر بخشهای اقتصادی جایگزین و از سویی دیگر تضمین دولت در بازپرداخت اصل و بهره این اوراق بود که موجب شد با حداقل دلگرمی سرمایه گذاران مواجه شود .

ادامه نوشته

10شغل و تخصص پر درآمد دنیای امروز

10شغل و تخصص پر درآمد دنیای امروز
 
ادامه نوشته

ده نگرشی که جلوی پیشرفت را می گیرد!

 

عقاید ابتدایی ما از روی رفتار و نگرش های پدر و مادر، معلمین، همکلاسی ها، تلویزیون، و سایر رسانه های جمعی شکل می گیرند.. زمانی که جوان هستیم تصور میکنیم که بزرگتر ها بیشتر از ما درک می کنند، به همین دلیل هر چه را که می گویند باور می کنیم و به آنها اعتماد می کنیم. زمانی که بزرگتر می شویم به مرور زمان سیستم فکری مخصوص به خودمان را پیدا می کنیم، اما باز هم این امکان وجود دارد که بخشی از تفکرات و نگرش های زمان بچگی در وجود ما باقی بماند. گاهی اوقات خودمان هم متوجه نمی شویم که دارای یک چنین عقایدی هستیم.


ادامه نوشته

 ترس از ضرر و حقوق و دستمزد

ترس از ضرر و حقوق و دستمزد
 
استنباط‌ها و نتایج عملکرد تئوری قیمت در تئوری مشتری احتمالی اخیرا به زمینه‌ سیستم‌های مختلف پرداخت حقوق در سازمان‌ها بسط داده شده است. این تحقیق روی عوامل خطر و رفتار انتخابی تمرکز دارد، و در مورد اثار انگیزشی بالقوه منتج از قالب‌های تصمیم‌گیری بحث نمی‌کند. ما در مورد آثار انگیزشی ترس از ضرر از یک تحقیق زمینه‌ای با جامعه آماری ناهمگون ( تعداد=193) مطالعاتی در آمریکا با سیستم‌های پرداخت حقوق متفاوت انجام دادیم. بنابر پیش‌بینی‌های نظری ما و بر خلاف دستورات قراردادی مربوط به سیستم‌های پرداخت حقوق مختلف، به این نتیجه رسیدیم که اشکال مختلف پرداخت حقوق که منجر به ضرر و زیان می‌شود، با کار و تلاش بیشتر و رفتار ناشایست کاری کمتر مرتبط هستند. در مورد مفاهیم و تداخلاتی که در این امر به وجود می‌آید صحبت شده است.
کلمات کلیدی :حقوق و دستمزدهای گوناگون، تئوری مشتری احتمالی، ترس از ضرر، نتایج کار
ادامه نوشته

بررسي ميزان استفاده از روش‌هاي بودجه‌بندي سرمايه‌اي در شرکت‌هاي صنايع الکترونيک ايران و ارزيابي علت‌

بررسي ميزان استفاده از روش‌هاي بودجه‌بندي سرمايه‌اي در شرکت‌هاي صنايع الکترونيک ايران و ارزيابي علت‌هاي استفاده و عدم استفاده از اين تکنيک ها

Print View
by: taheri.mor.1
Total views: 647
Word Count: 166
Date: Thu, 14 Jan 2010 Time: 8:28 AM
3 comments


جهت اجراي مطلوب يک طرح سرمايه گذاري بررسي کارشناسي قبل از اجراء ، ضامن سودمند بودن آن براي شرکت خواهد بود. منظور از بررسي کارشناسي ، استفاده از تکنيک هاي بودجه بندي سرمايه‌اي و آزمون اين طرح ها بوسيله افراد متخصص مي باشد. بنابراين هدف از انجام اين تحقيق بررسي ميزان به‌کارگيري تکنيک هاي بودجه بندي سرمايه اي و در صورت عدم استفاده از اين تکنيک ها بررسي موانع به‌کارگيري اين تکنيک ها مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق مديران مالي و اجرايي شرکت هاي زير مجموعه صنايع الکترونيک ايران مي‌باشد و از  روش نمونه گيري تصادفي استفاده شده است . اطلاعات لازم براي اجراي تحقيق بوسيله پرسشنامه جمع آوري گرديد و براي تجزيه و تحليل اطلاعات ، آمار توصيفي و استنباطي به کار گرفته شده است. نتايج آزمون فرضيات نشان دهنده  اين است که شرکتهاي زير مجموعه صنايع الکترونيک ايران از اين تکنيک ها استفاده نمي نمايند و تکنيک دوره بازيافت سرمايه بين شرکت‌هاي استفاده کننده بيشترين کاربرد را داشته است. ديگر يافته‌هاي تحقيق بيانگر اين مطلب مي باشد که بين ميزان تحصيلات و مبلغ سرمايه گذاري با ميزان استفاده از تکينک ها رابطه معني‌داري وجود دارد. قابل توجه است که بين آشنايي مديران اجرايي با تکنيک‌هاي مزبور و ميزان استفاده از اين تکنيک‌ها رابطه معني داري در اين تحقيق بدست آمده است. ديگر يافته‌هاي تحقيق نشان مي‌دهد که موانع فني و مهارتي ، ساختاري و محيطي باعث عدم به‌کارگيري تکنيک‌هاي بودجه‌بندي سرمايه اي گرديده است. و در اين بين بيشترين تاثير را موانع فني و مهارتي داشته است.
پرسش تحقيق:
1- ميزان استفاده از تکنيک هاي بودجه بندي سرمايه اي را در شرکت هاي زير مجموعه صنايع الکترونيک ايران چيست؟
2- از کدام يک از تکنيک هاي مزبور بيشتر استفاده مي گردد؟
 3- بررسي نمايد که آيا بين نوع تکنيک مورد استفاده و مبلغ سرمايه گذاري ارتباطي معني داري وجود دارد.
4- مشخص نمايد آيا بين ميزان تحصيلات مديران مالي و اجرايي با ميزان استفاده از تکنيک هاي  بودجه بندي سرمايه اي ارتباط معني داري وجود دارد.
5- موانعي را که در راه استفاده از اين تکنيک ها وجود دارد بررسي نمايد.
 6- راهکارهاي مناسبي را در جهت برطرف نمودن موانع بکارگيري از تکنيک هاي بودجه بندي   سرمايه اي در شرکت هاي مزبور ارائه نمايد.
7- دلايل عدم استفاده از اين تکنيک ها را در صنايع الکترونيک بررسي نمايد.

ادامه نوشته

اتوماسیون اداری

چكيده

امروزه سيستم‌هاي اداري، سيستم‌هاي جهاني هستند كه وظيفه اصلي آنها ايجاد ارتباط و بهبود ارتباطات است. ارتباطات از لحاظ اطلاعات تجاري از اهميت بسزايي برخوردار است و رمز بقاي سازمانها و تداوم فعاليتهاي آنها مجهز شدن اين سازمانها به ابزارهاي رقابتي عصر اطلاعات ارتباطات؛ يعني سيستم هاي اطلاعاتي و فناوري اطلاعات است. در اين ميان از دهه 1960 كه جنبه هاي بيشتري از كاربرد و فعاليتهاي اداري و بازرگاني روبه گسترش گذاشت، وجود يك سيستم يكپارچه اداري مناسب كه حجم عظيم اطلاعات، مكاتبات را دربرگيرد به وضوح احساس شد. اين مقاله ضمن بررسي سيستم هاي اتوماسيون اداري ازجهات مختلف به بيان اهميت اطلاعات و اهميت سيستم‌هاي اطلاعاتي، تكامل انواع سيستم هاي اطلاعاتي و تكامل سيستم هاي اتوماسيون اداري و مزايا و معايب اتوماسيون اداري و ارگونوميك و تفاوت انواع سيستم هاي اطلاعاتي با سيستم اتوماسيون اداري پرداخته است.

ادامه نوشته

آيين‌نامة ارائه تسهيلات به برگزيدگان علمي براي ورود به دوره‌هاي  تحصيلي بالاتر

مقدمه

در اجراي سياست‌هاي حمايت و هدايت استعدادهاي درخشان مصوب جلسه 419 مورخ 22/2/77 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و بند 5 بخش ج از ماده 2 قانون اهداف، وظايف و تشكيلات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مصوب جلسه مورخ 18/5/84 مجلس شوراي اسلامي مبني بر برنامه‌ريزي براي شناسايي و حمايت از استعدادهاي درخشان و هدايت آنها به سمت اولويت‌هاي راهبردي كشور در حوزه‌هاي مختلف علوم و به منظور تسهيل ادامه تحصيل برگزيدگان علمي و دانشجويان ممتاز، آيين‌نامه ذيل تدوين مي‌شود:

ادامه نوشته

چند تا عکس از خودم ( سیروس)

 

 

                        

                       به ادامه مطلب بروید...

ادامه نوشته

روستای من پیران... اوج زیبائی!!!!

 

روستاي پيران از توابع بخش مركزي شهرستان سرپل ذهاب در استان كرمانشاه در غرب ايران اسلامي است.

اين روستا كه در 9 كيلومتري شهر سرپل ذهاب واقع شده است ، از شمال و شرق به كوه بان‏زرده و از جنوب به كوه پلتوكري محدود مي‏شود و از سطح دريا 920 متر ارتفاع دارد و آب و هواي آن معتدل و گرم است.
رودخانه زيبا و پرآب الوند در جنوب اين روستا جريان دارد.
شهرستان سرپل ذهاب قدمت طولاني دارد ، نزديكي روستاي پيران به اين شهر، پيوستگي قدمت و پيشينه تاريخي آن را نشان مي‏دهد.
مردم روستاي پيران به زبان كردي با لهجه جافی سخن مي‏گويند، مسلمان و اهل تسنن هستند.
براساس نتايج سرشماري سال 1385، روستاي پيران 700 نفر جمعيت داشته است و درآمد مردم روستا از طريق فعاليت‏هاي زراعي، دامداري و باغداري تأمين مي‏شود.
گندم، جو، باقلا و ذرت از عمده‏ترين محصولات زراعي و انار، گردو، زردآلو و سيب و گوجه سبز و انجیر نيز از محصولات باغي روستاي پيران محسوب مي‏شود.
مهم‏ترين فرآورده‏هاي دامي روستا شامل گوشت، پشم گوسفند و انواع لبنيات و روغن حيواني است.
روستاي كوهپايه‏اي پيران بافت مسكوني متمركز دارد. عبور نهر آب از ميان كوچه‏هاي قديمي همراه با درختان قديمي چنار، تبريزي و گردو كه روستا را در بر گرفته‏اند جلوه جذابي به روستا بخشيده‏اند.
خانه‏هاي روستاييان با توجه به نحوه معيشت و فعاليت خانوارها ساخته مي‏شوند ، فضاي مشترك مانند اتاق نشيمن، سرويس بهداشتي، انبار، تنورخانه و آشپزخانه در همه خانه‏ها وجود دارد. مصالح به كار رفته در بناي خانه‏ها، خشت، گل و چوب است. خانه‏ها غالباً داراي سقف‏هاي مسطح هستند كه به وسيله تيرهاي چوبي و اندود كاهگل پوشيده شده‏اند و پنجره‏هاي كوچك و چوبي دارند. تزيينات داخلي خانه‏ها نيز با توجه به نوع معيشت و فعاليت روستاييان متفاوت است.
جنگل‏هاي انبوه و متراكم درختان بلند و زيباي چنار، تبريزي و گردو، چشم‏اندازهاي بسيار زيبا و زمينه‏هاي مساعدي براي گذران اوقات فراغت فراهم نموده‏اند.
چشمه جوشان كنار درخت كهنسال و قديمي روستا با درختان و انواع گياهان خودرو كه در اطراف آن خودنمايي مي‏كنند، از جاذبه‏هاي بديع و شگفت‏انگيز روستاي پيران به شمار مي‏رود.
آبشار بلند و زيباي پيران، كه از دل كوه‏ها و صخره‏هاي اطراف سرازير مي‏شود، در زمره جاذبه‏هاي بسيار كم نظير روستا است.


درختان بلوط، انجير كوهي و نيز رويشگاه گياهان دارويي گل گاوزبان، گل ختمي، شيرين بيان، پونه و گون و انواع جانوران و پرندگان وحشي مانند شغل و گرگ، روباه، خرگوش و كبك از ديگر جاذبه‏هاي طبيعي روستا به شمار مي‏روند.
از مهم‏ترين مراسمي كه در اين روستا برگزار مي‏شود مي‏توان به مولودي خواني در ماه ربيع‏الاول كه ويژه دراويش اهل سنت مي‏باشد اشاره كرد. اين مراسم با اجراي موسيقي عرفاني همراه است. عيد فطر و قربان نيز دو عيد بزرگ روستا با مراسم خاص است كه مردم به جشن و سرور و شادماني مي‏پردازند.
در ميان مردم روستا انواع بازي‏هاي بومي و محلي نيز رايج است كه معروف‏ترين آنها هچان و قاوقاوان است ، زرمشتي و شاه و وزير از ديگر بازي‏هاي متداول در اين روستا هستند.
از انواع موسيقي مقامي رايج روستا مي‏توان به همنوازي ساز و دهل اشاره كرد؛ در جشن‏هاي عروسي نيز استفاده از انواع سازهاي ضربي و اجراي ترانه‏ها و آوازهاي محلي رواج دارد.
در روستاي پيران از لباس محلي كردي با طرح و رنگ‏هاي متنوع استفاده مي‏شود. پوشاك عمومي مردان از عرق‏چين (نوعي كلاه)، سربند، كوله بال (نوعي لباس بدون آستين)، قبا (نوعي لباس)، سخمه (نوعي پيراهن دگمه‏دار)، شال (نوعي نيم تنه آستين‏دار)، جافي (نوعي شلوار)، جوراب و پاپوش (نوعي گيوه) تشكيل شده است. پوشاك عمومي زنان نيز شامل سربند، زيرپوش، پيراهن، كلنجه (نوعي پوشش رنگارنگ با تزيينات)، قبا (نوعي لباس آستين‏دار بلند) و جافي (نوعي شلوار) مي‏باشد.
از عمده‏ترين غذاهاي گردشگرپسند اين روستا مي‏توان به باميه تماته و باميه بادمجان اشاره كرد. از مهم‏ترين صنايع دستي اين روستا انواع گليم با طرح‏هاي كردي را مي‏توان نام برد.سوغاتي‏هاي عمده اين روستا شامل انجير، گوجه سبز و ديگر محصولات توليد شده در روستا است.
روستاي پيران از طريق شهرهاي قصرشيرين، سرپل ذهاب، كرند غرب و گيلان غرب در استان كرمانشاه قابل دسترسي است و تمام جاده‏هاي منتهي به اين روستا از طريق شهرهاي مزبور آسفالت و اتومبيل‏رو مي‏باشد.

 

 

ادامه نوشته

حسابداری در موبایل

برای دانلود نرم افزارها حتما باید در وبسایت حسابدار آنلاین عضو شوید.
 
کتاب اصول حسابداری 1 برای موبایل
 
کتاب اصول حسابداری 1 با فرمت جاوا برای موبایل که بر روی تمام گوشیها قابل اجرا میباشد.


پيوست ها:
Accounting1.zip [119.13 KiB]
دانلود 84 بار
 
نرم افزار محاسبه برآورد ماهانه درآمدPocket Amortizationv2.00
 
تصوير

نرم افزار محاسبه برآورد ماهانه درآمدPocket Amortizationv2.00 برای Pocket PC

برنامه ای بسیار ساده و سودمند برای کسانی که قصد محاسبه برآورد ماهانه یا سالانه در برنامه های مختلف مثل پرداخت وام ، ..... را دارند.در مدت زمان کوتاه و در یک چشم به هم زدن ;)


پيوست ها:
AmortizationSetupV2.5(HesabdarOnline.Com).zip [275.58 KiB]
دانلود 24 بار
بقیه در ادامه مطلب...
ادامه نوشته

چک لیست حسابرسی حسابها و اسناد دریافتنی و پیش پرداختها

 

برای دانلود  حتما باید در وبسایت حسابدار آنلاین عضو شوید.

Prepayment+CheckList.pdf [98.72 KiB]

 

 

ترجمه زبان تخصصی 2 پیام نور

لینک دریافت ترجمه زیان تخصصی 2 پیام نور ترجمه خانم ابراهیمی

منبع :http://www.asset.blogfa.com

وبلاگ آقای مهدی غلام حیدری

برای دانلود  حتما باید در وبسایت حسابدار آنلاین عضو شوید.

 

برای دانلود کلیک کنید

مجله دانش حسابرسی

شما دوستان عزیز می توانید مجله دانش حسابرسی وابسته به دیوان
 
محاسبات کشور را از لینک زیر دانلود کنید



برای دانلود کلیک کنید